Where u go boss?!

26 oktober 2008 - Kuta, Indonesië

Na een tijdelijke onderbreking is er weer nieuws vanaf de eilanden.Na een tijdje vermaak en warmte was het tijd om te vertrekken uit Bangkok.Toch al bij elkaar 12 dagen waarvan 3 strand. Veel mensen vinden 3 dagen Bangkok genoeg maar ik veel t weinig. Heb in Bangkok in 3 tenten gedraaid en dit was ondanks de matige opkomst erg leuk. Aangezien de thai ook werkt door de weeks en het nog geen hoogseizoen is toon ik dan ook enig begrip hiervoor.

Job mijn metgezel in warme tijden kwam ook nog even langs.In Bangkok blijven was voor farmerboy Job, die werkt en woont in chiang Mai, geen optie waardoor wij uitweken naar de kustplaats Hua Hin. Beetje standaard Costa Brava plaatsje, maar wel 3 dagen mooi weer. Kwa club circuit was t matig maar t strand was prima toeven.Al met al weinig cultuur gezien in Thailand, maar was er in 2007 ook al geweest dus……ja toch!? In Bangkok ben ik nog wel even wezen tempelhoppen hoor ;).

De 16e stond in het teken van een korte vlucht naar Kuala LumpurErg leuk en het guesthouse waar ik sliep raad ik iedereen aan….Equator – Kuala Lumpur.De stad zelf herbergt verschillende culturen waaronder veel Indiaas volk. Laat ik nu juist van hun voedsel houden. Toch ook de nasi gorengs waren prima om de dag mee t beginnen. Heb om toch nog een beetje cultuur te snuiven een moslim museum bezocht met een andere nederlander en een brazliaan. In de avond zijn we met het hele guesthouse wezen stappen. Helaas was Zouk! Uitverkocht. Op naar Loft waar t vooral clubbie house was. Hoop hier ook nog te draaien en heb wat gebabbeld met de manager die positief was. Al met al heel Kuala doorlopen met de nederlander en de braziliaan en moet zeggen dat het voor mij genoeg was deze dagen. Heb toch veel meer met Bangkok. Maar het was weer tijd om naar bali te gaan, wat ik al eerder had geboekt.

Ik vertrok pas laat naar bali en had daarom maar vast het een en ander aan info opgezocht zodat ik niet als tourist te veel zou moeten betalen om 12 uur in de nacht. Bij aankomst natuurlijk 20 taximannetjes op je af en heb toch eerst een rondje gelopen. Uiteindelijk aardige taxi-man gevonden en redelijke prijs afgesproken. Heerlijk samen snoepen van een kretek en beetje babbelen. Bali volk is super relaxt en de meeste zijn niet alleen koopman of whatever ze zijn ook nog eens regelneef. Zo kunnen ze vanalles regelen en kost t allemaal niks, toch zoek ik het lekker eerst zelf uit. Ben ook al 3 x verhuisd in Kuta en zit nu op een topplekkie voor nog 5 euro p/n. Heb wat strand gepakt en gedraaid in de heerlijk foute tent Bounty waar ik vooral clubbie moest draaien.Rond rijden in het binnenland is eigenlijk nog het mooiste en vooral heuvel op is het nog wat koeler ook want zweten doe ik verdomme de hele dag.

Al met al is bali een heerlijk eiland om gewoon te hangen met wat mensen en vooral om niet moe te worden. Toch vind ik het meer een eiland om met wat meer man te verblijven. Niet dat ik eenzaam ben lieve kinderen thuis maar er zijn hier vooral grote groepen aussie’s en koppels en die matchen niet zo. Vooral de aussie’s zijn niet mijn grootste vrinden. Meer de engelsen van Asia…als u begrijpt wat ik bedoel.

Gister ticket geboekt naar Ambon-Maluku. Kom hier woensdag heel vroeg aan.Ben echt benieuwd wat ik moet verwachten en ga zien. Later meer hierover.

Lieve vrinden ik ga nu eten en sluit af met een mooi onderonsje met meneer agent.Reed domweg door rood en moest 100000 R betalen. Gelukkig had ik nog wat kleingeld en heb mijn molukse achtergrond er maar bij gehaald, ja je moet wat.Je eigen volk fucken kan niet he ;. En zowaar de boete werd 35000 R wat neerkomt op zo’n 3 euro…oef wat was ik blij. Toch weer een paar maaltijden bespaard.glukkig was ik al gewaarschuwd rond te rijden met hooguit 50000 zodat ze meestal wel instemmen. Tip van Jip!

Sampai Jumpa vrinden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ps. ik zal niet meer lullen over geld, maar het wordt gewoonweg een sport om te laten zien dat je geen zin hebt om elke x de flappen maar op tafel te.gooien. Leuk als je hier 3 weken bent en het geld wel hebt.

1. De Jongste Telg:
    26 oktober 2008
    Och Mikey toch, wat klinkt het allemaal idyllisch! Eens zal ook ik mijn roots op gaan zoeken en mooie dingen beleven zoals mijn brother from another mother voor mij!

Ik kan al niet meer wachten op het volgende krabbeltje!

Kusje van je stiefzusje!
  2. Sieb:
    26 oktober 2008
    Mike! Jij vermaakt je zo te lezen wel! En wat gaaf dat je daar ook kan draaien. Geniet ervan en ga maar lekker de aapjes voeren bij monkey forest in Bali. (tip)

Mega knuffel Sieb
  3. amanda:
    Vogel,

Wat een leuke verhalen! Vooral dat je bij verschillende clubs mag draaien! Moet wel een ervaring voor je zijn en goed voor je zelfvertrouwen.

Geniet van al het moois, in NL mis je helemaal niks!

Liefs
  4. Stephanie:
    Hi Mike!

Haha stouterd! Je mag niet door rood rijden!!! En wat cool dat je in clubs kan draaien, dan vindt je snel genoeg je draai en je ontmoet dat echt wel wat mensen! Lijken die clubs een beetje op 't Wapen ;p ???

Geniet ervan! Eva komt ook al bijna! Dan gaat het pas echt beginnen....

Knuffel Stef!
  5. Annemee:
    Hé wereldreiziger,

Dat klinkt ff zwaar, zo'n reis ;)

Geniet ervan en ben benieuwd naar foto's.

x
  6. Sab:
    27 oktober 2008
    Dat klinkt goed! Ik kan niet wachten... ik hoorde net van een klasgenootje dat je in Kuta een club hebt Ocean beach en die schijnt heel vet te zijn! Tot snel!
    xxx
  7. jeffrey:
    heerlijke rotsavonturen!

ga zo door
  8. mike:
    2 november 2008
    @stef: mooier dan t wapen maar net zo gezellig....mwa! ;)

@manda: ik bulk van t zelfvertrouwen jaaaahid
  9. mandytje:
    3 november 2008
    Hey Mike!!

Heerlijk eiland he dat bali, maar inderdaad meer om te chillen....:)

Have fun!!!
    kus
  10. Chiel:
    3 november 2008
    Hey Mike,

Leuk te lezen wat je zoal aan activiteiten mag meemaken! Jij met je lokalen, ik ook en waarempel hebben we qua financiële uitdagingen ook hetzelfde...Bij alles wat je koop, afdingen en zo goedkoop mogelijk regelen.

Groeten vanuit de andere kant van de wereld, Sint Maarten