Rijp fruit en goedkoop tabak

29 december 2008 - Ubud, Indonesië

Trouwe lezers en verre vrinden,

ken je dat gevoel dat je de pc door je raam naar buiten wil gooien?

Hier is dat gevoel vaker aanwezig en vraag je je soms af waarom sommige internetcafe's zich lenen als internetcafe met highspeed verbinding. Gooien met hun spullen doen we niet want dat is niet netjes, maar een vloekje in je eigen taal mag dan weer wel van ons. Vandaag is dan de dag dat er weer getypt mag worden want we hebben weer genoeg beleefd en hopen we op werkende pc met stabiel internet.

Weten jullie nog dat we in Jogja waren (zie vorig kletsverhaal)?
Vanuit hier hadden we een tour geboekt naar Mt. Bromo. Zeker de moeite waard maar jammer dat het erg bewolkt was. Deze vulkaanberg met een mooi uitzichtpunt mag zich denk ik wel tot een van de mooiere plekken van Indonesia rekenen. Best slopende tour aangezien je eerst 12 uur in een busje zit om er te komen, je bed ingaat en om 3:30 opstaat om naar de berg te gaan. Uitzicht is super en was het wel apart om op deze hoogte de 5 graden te voelen....koud!!! Om half 10 in de ochtend word je weer opgehaald om weer zo'n 15 uur te reizen naar bali. Deze rit werd wederom uitgevoerd door een chauffeur die maling had aan 50 passagiers en t scheelde maar weinig of we tikte ff een andere bus aan met 80-100 km p/u.

Op Bali liepen we spontaan Sab, ingeborg, frank en tim tegen t lijf, heel toevallig. Na wat heerlijke broodjes en sterke reisverhalen zijn we nog even de mini apenheul aka monkeyforest ingedoken en de volgende dag vertrokken naar de Gili eilanden. De Gili's liggen bij Lombok en bestaan uit witte stranden met helder water. Hier zijn we zo'n 6 dagen geweest en bestond onze dag besteding vooral uit rust, horizontale rust en zithoudingrust. Ja wij vonden het wel prima na busritten van Sumatra tot aan bali. Na Gilirust zijn Eva en ik terug gegaan naar Bali om hier de boel te verkennen.

Wij zitten nu op Bali in de plaats Ubud, en dat ligt ergens in het midden van het eiland.Vanuit hier hebben we het eiland rond gereden en mooie dingen gezien. Wat te denken van tempels waar men zich onderdompeld in een bad van heilig water?! De bergroute met rijstvelden was t mooist, helaas was het oudhollands regenweer en was t zicht niet zo goed om wat plaatjes te schieten van dit avontuur. Helaas werd ons Bali-avontuur nog tijdelijk onderbroken door scheurbuik en holle rode ogen maar zijn we aan de betere hand. Kerst hebben we hierdoor niet echt kunnen vieren. Vandaag is de grandopening van het zwembad bij ons guesthouse en daar gaan we natuurlijk gebruik van maken. Morgen gaan we nog 2 dagen naar Kuta, of een plaats in de buurt, waar we o&n gaan vieren met 2 sloffen astronauten en bintangs, coctails en een nootje.

1 janu as. moeten we helaas het land uit en vliegen we naar Johor baru malaysia. Vanuit hier gaan we naar Singapore of kiezen we er voor om toch de oostkust van malaysia te bezoeken. Het is daar nu regenseizoen maar ook hier schijnt het klimaat ter veranderen waardoor de eilanden hier misschien toch open zijn. We zullen zien.......

Lieve mensen wij wensen jullie allemaal een gelukkig 2009 en zien jullie graag met 2 handen terug ergens in 2009!

Knuffels en een warme omhelzing vanuit Bali!!!!

1. Thomas W.:
    29 december 2008
    Leuk verhaal! Als jullie toch in JB zijn, gewoon even de bus pakken naar S-Town, en je even in Europa wanen, shoppen, en volgas stappen in chique clubs! :) (of niet natuurlijk) Oostkust (perhentians iig zijn inderdaad dicht, die gaan pas rond Chinees nieuwjaar, ergens begin februari, weer open) Geniet nog van de gado2 :)
  2. mike:
    29 december 2008
    @thomas: aan je verhaal te zien hebben we met thomas w te maken, zet er maar bij volgende x ;)
    Anders raken we in de war met deze temparaturen

ja we weten t echt nog niet wat te doen....luxeprobleem
  3. jeffrey:
    29 december 2008
    super de super mooie foto's ,whaaa, moedertje natuur geeft ons meer dan de bananen die ik hier in de plaatselijke supermarkt tegenkom!!

En dan te bedenken dat jullie nog tot april zo'n beetje kunnen! Tja, buiklepra en ontstoken ogen zijn kut, maar .. dat gaat weer over. Aldus Dr. Phil

Pak een zonnetje en een coktailtje en luidt het nwe jaar in. Proost
  4. Sieb:
    29 december 2008
    Liefjes!! 2 stuks fruit en 2 ons groenten per dag helpt tegen scheurbuikjes... Tip voor het nieuwe jaar!

Genietze daar en al het beste voor 2009!!!
    Meeeeega dikke pakkert van mij
  5. willemijn:
    29 december 2008
    helemaal het einde al die prachtige adembenemende plaatjes. live the life!
    geweldig wat jullie doen.
    veel liefs en dikke pakkerd van mij.

en alvast een happy 2009 met al het moois wat jullie nog tegemoet gaat komen.
    liefs x willemijn
  6. Judith:
    30 december 2008
    Mooi verhaal weer! Wens jullie alvast een heel gelukkig nieuwjaar, geniet ervan! Dikke kussen
  7. Ruud & Kim:
    31 december 2008
    Ha Eva en Mike,
    Weej winse uch eine gooje roetj in ut nieje jaor en huul vuul gelök, leefde en gezongkheid.
    Geej heb uch nieje jaor al geluif ich, weej euver un eurke of 4 auch.
    Geneet d'r van en dieke knoevels van Sem en Lot.
    Gr. Ruud en Kim.
  9. Vincent:
    1 januari 2009
    Hallo apenvrienden,
    Waanzinnige foto's, echt. Vooral lake Toba. Ik wil ook weer op reis:-(
    Wens jullie veel goeds voor 2009 en aan het oud&nieuwfeest in nederland heb je weinig gemist. te hoge verwachtingen zoals gewoonlijk..dus gewoon saai. Verder is het wel lekker schaatsweer nu!

groeten,
    Vincent
  10. Ing & Frank:
    2 januari 2009
    Hi Eva & Mike!!

Net Sab en Tim (snif) uitgezwaaid bij het vliegveld en vol aan de antibiotica en een nekhernia sinds die vulkaan (wat hebben we het toch zwaar he?) ;-)

Heel veel plezier de komende tijd, we hebben het supergezellig met jullie gehad!

Pas op voor de bedbugs ;-)

Greetings vanuit het nog steeds niet ontplofte Kuta!

Frank & Ingeborg.
  11. Stephanie:
    8 januari 2009
    Heeey lieve schatten!
  12. Stephanie:
    8 januari 2009
    Nog een keer haha,

Lieverds! Wat erg van die scheurbuik (was jij dat Eva???) maar gezond eten en een vitaminepil helpt ook wel! Maar die 5 graden die jullie voelde die hebben wij alleen dan met een - teken!!! Grrr!

Al die plaatsen dat onthou ik niet haha maar wel de landen.

Knuf uit het koude NL!