Da sind wir wieder.........

31 januari 2009 - Bangkok, Thailand

Sawadeekaaa.....

oef, een maand niets van ons laten horen. shame on us.  Hier even een updeeet vanuit het klamme Bangkok. Volgende keer zal schrijversvrindje Mike weer zijn kunsten vertonen, maar aangezien hij met zijn thaise vrindjes aan voetballen is, vervul ik de plicht dit keer een keer:

Na een maand heel veel en heftig gereisd te hebben in Indonesie hebben we de afgelopen maand vooral helemaal niets gedaan, uitgeslapen en gefeest. Na oud en nieuw gevierd te hebben in Kuta (jaja daar hebben we vacuumgezogen honden gezien) zijn we weer teruggekeerd naar Joho Baruh, Maleisie. Vanuit daar zijn we verder gereisd naar Malakka en vervolgens naar de Cameron Highlands om vanuit daar weer terug te gaan naar Kuala Lumpur om daar het vliegtuig te pakken naar Chiangmai.

Wat een heerlijk gevoel was dat, om weer te landen in Thailand...Indonesie staat qua natuur en schoonheid met stipt op nummer een maar qua  reisgemak, het heerlijke eten en de lieve mensen wint Thailand toch. Vandaar dat we nu alweer bijna een maand lekker aan het nietsdoen zijn in Thailand.

In Chiangmai hebben we 2 weken vooral heel veel geslapen en zijn we op stap geweest met Job (ons nederlands vrindje die in Chiangmai werkt en woont). Vanuit Chiangmai hebben we al klappertandend en met de billen dichtgevroren met de brommert ( graad of 10 ofzo zal het zijn geweest) een uitstapje gemaakt naar Pai, een hippieachtig backpackers walhalla dichtbij de grens van Birma...

Vanuit Chiangmai zijn we met de bus naar Phitsanoluk gegaan, om vanuit daar een daguitstapje te maken naar Sukothai. Na een lichte allergie voor Ancient cities te hebben opgelopen in Sri Lanka was ik vantevoren een beetje sceptisch om weer zo'n park te bezoeken, maar het was echt de moeite waard en erg mooi. Na twee weken niets gedaan te hebben, was dit beetje historie en cultuur ook wel weer een aangename afwisseling. Aangezien de stad Phitsanoluk zelf niet veel voorstelt, zijn we vanuit Sukothai teruggegaan naar Phitsanoluk om onze tas te halen en met de nachttrein weer verder te reizen naar Bangkok. In Bangkok hebben we vooral onze tijd besteed in de MBK mall, te dure clubs (4 euro voor een biertje), restaurantjes en de bioscoop. Na een maand geen strand gezien te hebben, zijn we na drie dagen BKK, vorige week maandag met de bus naar Ko Chang gegaan.

Daar hebben we afgelopen dagen heerlijk genoten van zon, zee en strand. Vantevoren hadden we, gezien ons reisbudget, besloten om op lonely beach te gaan verblijven omdat daar de hotels het goedkoopste zijn. Maar uiteindelijk hebben we ons toch laten afzetten bij Kai Bae en is Mike op zoek gegaan naar een hotel terwijl ik wat ben gaan eten en bij de tassen ben gebleven. Wonder boven wonder had Mike bij het eerste resort al raak en kreeg zelfs honderd bath korting van de eigenaar omdat hij zo "aardig" was. Nadat ik voet zetten in het resort, zag ik een zwaar teleurgestelde eigenaar  en hoorde ik de schoonmaaksters hard lachen. Verder zag ik vooral zwembroeken hangen en geen bikini's. Toen ik Mike op ons terras vertelde dat ik het gevoel had dat we in een gayresort terecht waren gekomen, kwam de bevestiging voorbij geparadeerd met veel bavours in een rokje en op hoge hakken, hahaha....

We hebben de avonden in Ko Chang besteed in de You en Me bar, samen met "barvrouw" Kinky, onze "buurvrouw" Coco en een hele kliek andere stamgasten. Ik beloof jullie de foto's en filmpje van Coco en Kinky (en Mike met makeup en blonde lange haren) zo snel mogelijk online te zetten.

Sinds gisteren zijn we weer in Bangkok en ben ik veel geld lichter. Ik was gisteren op stap met Ople (thais vriendinnetje uit Bankok) en we waren in een baldadige bui aan het roken binnen in een club. Dit is echter ook in Thailand verboden en we moesten meekomen met de beveiliging in een hokje en 2000 bath dokken (ongeveer 45 euro). Maar goed, eigen schuld dikke bult....

5 Februari verloopt ons visum en zullen we naar het buitenland moeten voor een visarun. Waar we dit gaan doen, weten we nog niet helemaal. Maar we houden jullie op de hoogte.

Dieke kusmoel!!!!!!!

ps. veur alle Venlonaere: Ik zal met de vastelaovend met toch waal met ein bietje pien in ut hert aan euch dinke!!!!! Huul vuul plezeer en gedraag euch!!!

1. monique de Jong:
    31 januari 2009
    Hey Eva & Mike,
    Klinkt echt super wat jullie allemaal zien en beleven! Klam, bikini's? Hoe voelt en ziet dat..hier is en blijft het ijzig koud.
    Maare 5 februari voor visa naar 't buitenland? Dan kun je nog op tijd terug zijn voor vasteloavund Eva!! Alaaf en dikke kus Mo
  2. joosje:
    1 februari 2009
    he eef en mike...kan niet wachten op de foto's.....dat gayresort klinkt geweldig, en mike met lang blond haar moet een hit zijn....keep on enjoying!!!!! kus joosje
  3. Ing & Frank:
    2 februari 2009
    Whoehaha! Mooi verhaal, vooral van dat 'speciale' hotel! Wij wachten met spanning op al het ongecensureerde kiekmateriaal :-D

Liefs van ons en hati-hati uit Indoland!
  4. JOYCE BOKY:
    3 februari 2009
    ha liefies lees net al lachend jullie verhaal, tjee de billetjes dichtgevroren? Ha hoer is het steeds onder het vriespunt dus geniet!!! Tja foewarte Lola de vastelaovend? we zulle maar geen liedjes op je hyves zetten, dan ga je gillend naar huis, (not) heel veel knuffs voor jullie van ons!!!!!