Warm onthaal

5 oktober 2008 - Bangkok, Thailand

Daar is ie dan de reizende zoon...

Na een moeizame vlucht veilig aangekomen in het wel degelijk warme Bangkok.
Via de dokter heerlijke 'zware' slaaptabletten gekregen voor in t vliegtuig, maar na de 2e kon ik nog niet slapen .Alsof het hele vliegtuig deze niet werkzame stof tot zich had genomen....wat een spectakel om heen met veel al duits schwarmhandig geklets.Ja vliegen met LTU is een feest.

Op het vliegveld maar gelijk een nederlands koppel gecharterd om de taxi te delen.
Kon niet missen dat ook zij ergens rond Siam moesten zijn, en mijn vraag werd daarom beloond met een 'rij maar mee'.Ook ik let op de kleintjes ;). Daarna werd ik door mijn vriendelijke gezicht en 3 thaise woordjes gratis naar mijn guesthouse een stukje verderop gebracht. Ook deze beste taxichauffeur wist dat ik op de kleintjes moest letten.

Aangekomen in een wat simpel guesthouse viel me dit zwaar tegen. Met op de bank zo'n typische backback dude die alleen maar kon mompelen en deed als of ik degene was die tegen viel. Aan dit soort gasten heb ik een broertje dood. Misschien dat ik daarom niet naar Kho San Load wil.
De site laten zien van hun guesthouse aan de beste knaap en heel vreemd maar toch waar, ze hadden deze kamers niet eens. Ze bestonden niet...Geen paniek weer verder op pad al begon het keihard te regenen. Gelukkig wist ik iets op loopafstand te vinden wat zelfs een zwembad herbergde naast een modderige schilpadden vijver. Beetje plonsen in het zwembad met een meter hoge rand en weer de straat op opzoek naar eten.

Vandaag, voor mij dus zondag, stond in het teken van een verhuizing.
Ik zat toch iets te ver van Siam en had een 2e optie op loopafstand van MBK, oftwel hilverthof met 7 verdiepingen en een stuk cooler. Prima guesthouse met onder bij de ingang een typische thaise kokin die gerechten maakt om uw vingers bij af te likken.

Eigenlijk wilde ik naar de fashionmall en potdorie laten ze naast de MBK op een mat een potje voetbal aan t spelen zijn.Had mijn skytrain kaartje toch gekocht en ging even bij de fashionmall kijken.Toen ik terug kwam waren ze nog bezig met in de lucht een zon die zo heet was dat ik eigenlijk van plan was om toch alleen maar te kijken.

Dit zag eruit als zaalvoetbal op hoogniveau, maar toch wilde ik meedoen.Kijken alleen kost ook zweet.Niemand sprak engels en ik geen thais....toch uitgenodigd om ff mee te ballen.
Het veld bestond uit matten wat nog lekkerde speelde en ja hoor, mannetje voorbij beetje kappen en draaien en mijn spel werd beloond door een doelpunt in het korte hoekje.Voila 1-0!
Blijkt nou dat die gasten leuk kunnen tikken maar als je de bal hebt durven ze je niet aan te raken.Bal afpakken is dus een makkie en een beetje tikken en een kunstje hier en daar trappen ze altijd wel in. Hoorde toch ergens dat ze me wilde bekronen als 'falang man of the match'.
Na 4 flessen water en wat duiziligheid toch nog leuk gespeeld.

Bij deze een foto van mijn voetbalteam....wij moesten 4 x achter elkaar tegen andere omdat we niet verloren. Dit leuk om te vertellen, anders ook wel aardig om te weten!

Dames heren ik ga weer eten en mis jullie na 2 dagen natuurlijk nog niet:)

Internet zit echt overal hier dus ben regelmatig op t net te vinden.
Trouwens morgen een afspraak om hopelijk te kunnen draaien in een club.
Welke weet ik nog niet omdat de beste man het had over een nieuwe club waar we morgen over gaan babbelen.

X jes van een dappere strijder!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. jeffrey:
    5 oktober 2008
    Heerlijk al die nijverheid. Of ik die sterke voetbalverhalen moet geloven is een tweede met die slappe slasausbenen van je maar ben blij dat je je 1 maakt met het volkje..

doei
  2. Stephanie:
    5 oktober 2008
    Hi M!

Wat een verhaal! En regen? Dat is het hier ook al de hele dag ;( maar draaien in een club is wel errrg nice! Leuk man! Maar mis je ons niet na 2 dagen? Dacht dat we vrienden waren.... ik mis je nl. wel!
  3. oetjoep boky:
    14 oktober 2008
    Hoi Mike,

Indien je tzt de molukken aandoet. Dan wil ik alle
    details weten. Ben daar zelfs al 2x geweest.
    Ambon "Kuda Mati". En Pulau Tanimbar, Kampong Walerang waar mijn Pa vandaan komt en daar ligt ook een deel van mijn Roots. Tot horens en heel veel plezier, Oetjoep, Joyce, Djérel en Jonaï.
  4. Wilma en Frans:
    14 oktober 2008
    Hoi Mike
    Veel plezier en een prettige reis verder

wij denken aan jou

WF