De duurvansers @ Phangan Island

30 november 2008 - Butterworth, Maleisië

Na een weekje Krabi en omgeving werd het wel eens tijd om te verhuizen.
Verandering van spijs doet namelijk eten is ons weleens verteld. Het begon ons iets teveel te regenen en berichten over mooi weer waren ver te zoeken. Op het grote 'waar kan je heengaan' bord bij een toeristoffice uitgekomen op Koh Phangan het eiland van fullmoon, halfmoon, roundmoon en geen moon feesten.Ticket geboekt en de volgende ochtend vertrokken. Onze bereking om op een eiland mooi weer te ontvangen werd al tijdens de busreis afgestraft. Regen, regen en nog meer regen ...... 'S avonds de ferry op met binnen standje vriesairco en buiten nog meer regen, onweer en ellende.Wie niet van varen houdt moest hier zeker niet bij zijn. Wij als ware kameleonboekenfans stonden buiten te genieten op een flinke deining.

Wat doe je zoal op een eiland waar het en rustig is en 24/7 uur regent?Dan blijf je net als in nederland wat vaker binnen en ga je bv. naar een backpackkroeg film kijken.3 films, veelal poolbiljart gespeeld en wat eten en drinken later kregen we naar 3 dagen eindelijk een droge dag. Gelijk maar een scooter geregeld en het eiland verkend.Jullie zullen wel denken wat een mietenspul, maar met 24/7 harde regen en wind waar wegen onbegaanbaar zijn en het weer lijkt op gezonde frieze buien in het sneekermeer wagen jullie je ook niet in een te kleine zeilboot zonder romp op het ijselmeer.Na wat rond rijden en flink wat rotte wegen in vergelijking met de rest van onze bezochte delen in Asia botste we nog bijna tegen 'Eddy' de groene slang aan. Gelukkig kregen wij voorrang en waren we net te laat om een plaatje te schieten voor enig bewijs.De 2e droge dag eigenlijk hetzelfde gedaan maar dan aan de andere kant van het eiland met hier een beter wegennet.

Wat kunnen we verder zeggen over Phangan.......?
Ons eiland is het zeker niet en de hype snappen wij ook niet zo goed.
De thaien hier op dit eiland zijn natuurlijk veel drugs- en drankmisbruikers gewend maar in de drukkere plaats Hat Rin waren ze soms verre van aardig, meer afstandelijk en arrogant. Het eten was erg matig en ook het thaise eten was geen feest om te eten. De drank is goedkoop en emmers in overvloed maar als je erg last van je maag hebt (Mike natuurlijk op elke vakantie) bleef het vaker bij een biertje. Kwa feest is het een x leuk om mee te maken lijkt ons maar wij vielen er net buiten en wachten op een halfmoon wilden we ook niet. Veelal populaire 'zie mij met een band in het haar en fluoricerende smink' types die zich helemaal naar de tering hielpen zijn er genoeg.....Op het strand is het gezellig als het druk is maar met 5 man ben je na 10 minuten de vuurdansers die allemaal hetzelfde doen ook wel zat. Het mooiste zijn de 100 meter lange stands waar ze emmers verkopen. Leek wel een hoerenkast. See u last time, I know u like en de mooiste was 'I know u body, u come back later'. Leuke manier om drank te slijten.

Aangezien thailand met een dichte airport zit met hier en daar een kleine rel hebben wij vanaf 6 uur in de ochtend tot 11 uur in de avond met een ferry en diverse minivans gereisd. Welgeteld 1 sanitaire stop op het langste stuk  met een klein beetje chips was dit best een pittig reisje. We mochten eerst de grens niet over omdat het druk zou zijn, maar na veel klachten van andere toeristen toch in een ruk door gesjeest. Thaien kunnen heerlijk regelen maar eigenlijk is het soms lachwekkend wat ze allemaal doen. Wij hebben deze dag 6 verschillende busjes moeten pakken en dit was alleen voor de korte stukjes in het eerste gedeelte van deze mooie reis.

Aangezien we nog terug willen komen in Thailand en we toe zijn aan nieuwe natuur met bijbehorend zoogdier wagen we ons via Penang malaysia naar Sumatra. Eindelijk orang hutans bekijken!!!!!!!!!!!!

Heren en dames, ik ben eva net kwijt geraakt in de shopmall. Gelukkig is het hier makkelijk reizen en geheel ongevaarlijk dus de politie daar wacht ik nog even mee. Ik wacht dus maar even in ons guesthouse op een teken van leven.

groetjes van ons beiden

*emmers zijn voor de niet wetende onder ons emmers gevuld met goedkope wiskeybocht of iets anders aangelengd met een beetje cola en ijs.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Thijs & Margriet Jongen:
    30 november 2008
    het regent hier nu , zondagmorgen 30 Nov. ook pijpestelen en het is bovendien 3 graden C. Dus zou ik nog steeds graag met jullie willen ruilen.Is Eva nog teruggekomen?
    Groetjes aan Sinterklaas of komt die niet op Sumatra?
    Groetjes van Thijs en Margriet.
  2. Wilma en Frans:
    30 november 2008
    Zo te lezen is jullie reis ook wel een beetje afzien.
    Maar shoppingmalls zijn er overal nietwaar Eva?
    Dag jongens tot gauw hoors
  3. eva:
    1 december 2008
    en als ik nu in de mall was op te shoppen...maar nee hoor ik heb mijn haar laten verneuken, door maleisisch nr 1 kapper (vele prijzen gewonnen in maleisie en china)...maar smaak...en mode...die loopt 100 jaar achter met als gevolgd dat ik nu als een hondsdolle duitse poedel rondloop...godzijdank groeit haar weer aan!! koesjes Eva
  4. jeffrey:
    1 december 2008
    dames wat een beleving, ben benieuwd naar de Sumatra tijger verhalen, ik lees met spanning mee. Hier is alles oke hoor, niks om je druk over te maken. De temperaturen lopen hier hoog op in NL tot 19 graden.. Lijkt alsof het een beeje omgedraaid is. Waarschijnlijk gaat het vriezen in Sumatra dus trek een dikke trui aan!

kusjes
  5. Loes:
    Ha schattebouten!
    Toevallig ben ik ook op Ko Panghan geweest en ook ik ben bijna weggespoeld daar. Ik heb toen een (heel goedkope) manicure genomen om daarna met mijn mooi gelakte en gepolijste voetjes door de modderstromen naar het hotel terug te lopen. Goeie tip? Veel plezier verder en zeg tegen Eva dat ze echt te oud is om nog verstoppertje te spelen! X Loes
  6. Judith:
    2 december 2008
    Mooi verhaal weer lieve mensen!
    En Eef, we willen natuurlijk wel bewijs (foto's!!) van je mooie nieuwe poedelcoupe :-)
    Geniet!
    xxxxx
  7. thomasizing:
    3 december 2008
    Hiep hoi Eva is weer terecht!
    Kom maar snel met die foto's, van je kapseltjee, wij wachten in spanning af.
  8. simon:
    7 december 2008
    hoi eef beetje laat maar leuke verhalen!
    plaats eens wat feuteus... :))
    have fun en veel genieten!
  9. Laila:
    9 december 2008
    Hey lieve Mike en Eef,

Leuk jullie verhaal te lezen! Ik moet vaak aan jullie denken en jullie worden al gemist in Hilversum!!!
    Geniet elke dag en ik hoop snel weer wat van jullie avonturen te lezen, en ik wil nog wel wat meer foto's zien!!!
    Dikke kussen xxxxx Lai
  10. Marissa:
    17 december 2008
    Leuke verhalen!!! ben ook benieuwd naar meer foootooos!!! en eef! geniet van je verjaardag!! drinken we even een drankje op elkaar morgen ok?? KUS